פינוי בינוי

פינוי בינוי הוא תהליך במסגרת התחדשות עירונית שמטרתה לשנות את אופיה של הבניה המוצעת והפיכת שכונות ומתחמים ישנים שנבנו באיכות בנייה נמוכה, בעלי ניצול קרקע בתפוסה נמוכה, למבנים המותאמים לרוח התקופה עם ראייה לעתיד בכל הקשור לתמהיל הדירות, מספר הקומות, להרחבת שטחי הבנייה  והגדלת  מספר יחידות הדיור,  תוך דגש על המרחב הציבורי לרווחת הדיירים.

התהליך לשינוי והפיכת שכונות מגורים ישנות והתאמתם לקדמה, מצריך משאבים כספיים גדולים, נכונות ורצון הן מצד התושבים והן מצד הרשויות, בהקלה על התהליך הבירוקרטי התיכנוני ובעיקר לתת מענה יזמי להיתכנות הפרויקט בהיבטים הכלכליים.

   

   

חוק פינוי בינוי הסמיך את המדינה להכריז על אזור שיקום או על מבנה שיקום , לתכנן את שיקומו ולפנות את הדיירים לדיור חלופי בכדי לבצע את בנייתו מחדש.

החוק הסמיך את המדינה להעניק ליזמים ולקבלנים זכויות בנייה עודפות והטבות מס  על מנת לתמרץ אותם לבצע פרויקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית.

   

פרויקט: פינוי בינוי קולנוע חן שכונה ב' באר שבע – מגדלי חן

פרויקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית, מצריך בדיקה מעמיקה מוקדמת  בהיבט התכנוני, בכדאיות היזמית  ובנכונות מצד הרשויות לקדם את השינוי בפרויקטים המצריכים התחדשות עירונית.

קידום של אותם פרויקטים של פינוי בינוי והתחדשות עירונית לרוב יוצאים לפועל ע"י הבנה מעמיקה בצורך, בשינוי ובאפשרות לקדם פרויקטים אלו מבחינה סטטוטורית מהר יחסית על מנת לעבור את כל החסמים עד לאישור הפרויקט והקמתו.

מורכבויותיהם של הסוגיות המתעוררות בפרויקטים של פינוי בינוי מסוג זה, מחייבות ליווי מקצועי על ידי אנשי מקצוע אשר עוסקים בתחום ומכסים את כל היבטיו של הפרויקט, פגישות בוועדות והצגת הפרויקט הן לדרג המקצועי והן לדיירי הבניין הקיים.

במידה והפרויקט מצריך את פינויים של הדיירים הקיימים, עריכת כנסים מול וועדי הבתים להצגת הפרויקט ע"י האדריכל בשיתוף עם היזם.

 

בדיקות מקדמיות להתכנות הפרויקט הן מבחינה יזמית והן מבחינת הדיירים הקיימים:

  • בדיקת כדאיות כלכלית.
  • ליווי משפטי.
  • הכנת דו"ח 0.
  • גמישות תכנוניות ובדיקת מספר חלופות.
  • תיכנון מיטבי למיקסום רווח יזמי.